نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 25 دقیقه صبح امروز به ریاست 'علی لاریجانی' آغاز شد. لاریجانی شب گذشته از سفر به اندونزی و شركت در اجلاس اتحادیه بین المجالس كشورهای اسلامی بازگشته است.

** از همان ابتدای جلسه علنی امروز، اهالی خانه ملت و اصحاب رسانه حضور رییس جمهور در مجلس را انتظار می كشیدند.

** حضور بیش از دویست خبرنگار، عكاس و فیلمبردار رسانه های مختلف داخلی و خارجی از حاشیه های جالب توجه امروز بود. دوربین های عكاسی در تمام نقاط جایگاه خبرنگاران دیده می شد و رسانه های خارجی و داخلی لحظه به لحظه مشغول ارایه گزارش از آخرین جزییات لایحه تقدیمی دولت به مجلس در خصوص بودجه سال 91 و سخنان رییس جمهوری در این زمینه بودند.

** علی لاریجانی رییس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز به انتقاد از سیاست های آمریكا و غرب پرداخت و گفت: طراحی های اخیر غرب در منطقه تنگه هرمز ترس از هیمنه انقلاب اسلامی است و ملت ایران تنگه هرمز را تنگه صلح می دانند. نمایندگان مجلس نیز در تایید و همراهی سخنان رییس جلسه علنی، فریاد الله اكبر، مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

** لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز نیز بارها به نمایندگان تذكر داد كه در رای گیری ها مشاركت كنند. او در بخشی از صحبت هایش گفت كه آقایان زحمت بكشید و رای دهید، مشاركت خود را بیشتر كنید.

وی در جریان یكی از رای گیری ها نام بسیاری از افراد را به زبان آورد و گفت: آقای غدیر خم، ستاد غدیرخم رای دهید.

** حوالی ساعت 10 و 45 دقیقه بود كه تصویر رییس جمهوری بر نمایشگرهای بزرگ صحن علنی مجلس نقش بست و از حضور احمدی نژاد در صحن علنی خبر می داد. با ورود رییس جمهوری، بسیاری از نمایندگان به استقبال او رفته بودند و این حضور پرشور نمایندگان باعث شد كه احمدی نژاد با كمی تعلل وارد صحن شود. در ابتدای ورود رییس جمهوری ، محمدرضا باهنر و شهاب الدین صدر نواب رییس مجلس و بسیاری از نمایندگان به استقبال احمدی نژاد رفتند و لاریجانی نیز از تریبون رییس جلسه حضور وی را خیرمقدم گفت.

** احمدی نژاد پس از قرارگرفتن پشت تریبون مجلس رقم بودجه امسال را 510 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: 400 هزار میلیارد تومان از این بودجه مربوط به شركت های دولتی است و بودجه عمومی دولت نسبت به سال قبل 6/5 درصد كاهش یافته است.

احمدی نژاد در هنگام سخنانش خطاب به نمایندگان گفت: بنده می دانم هم اكنون فصل انتخابات است، شما می خواهید شركت كنید و ذهن هایتان مشغول است، ولی اگر بتوانید امسال بودجه را بدهید بسیار خوب است.

وی گفت: شما بلد هستید و می توانید این كار را بكنید، برای شما سخت نیست روزی پنج تا شش ساعت می نشینید و به صحبت ها گوش می دهید، برای مثال می نشینید و فریادهای آقای كواكبیان عزیز را می شنوید البته ایشان از دوستان قدیمی بنده هستند.

احمدی نژاد در پایان از رهبر معظم انقلاب و همكاران خود در دولت كه شبانه روز برای بودجه زحمت كشیدند تشكر و قدردانی كرد.

احمدی نژاد در پاسخ به یكی از نمایندگان كه میزان شفافیت بودجه را جویا شد، لایحه بودجه را در دست گرفت و به نمایندگان نشان داد و گفت: آقایان بودجه كاملا شفاف شفاف است، همه چیز آن دیده می شود. وی سپس بودجه را به علی لاریجانی تقدیم كرد.

رییس جمهوری 45 دقیقه در صحن علنی مجلس سخنرانی كرد و در ساعت 11 و 45 دقیقه سخنان خود را به پایان رسانید.

** رییس مجلس پس از خروج رییس جمهوری از صحن علنی، از گزارش مبسوط دولت تشكر و قدردانی كرد و گفت: این لایحه امروز چاپ و تكثیر خواهد شد و نمایندگان ده روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به كمیسیون های تخصصی ارایه دهند و كمیسیون های تخصصی نیز ظرف 15 روز فرصت دارند آن را بررسی كنند و به صحن ارایه دهند.

** علی‌ عباسپور تهرانی، رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تذكر آیین‌نامه‌ای، لایحه بودجه سال ۹۱ را غیر قابل دریافت دانست و گفت: ۲ ماه از زمان ارائه بودجه گذشته و به هیچ عنوان ما طبق زمانبندی نمی‌رسیم تا پایان سال ۹۰ بودجه را تمام كنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با رد اخطار قانون اساسی و تذكر آیین‌نامه‌ای عباسپور كه همزمان با حضور رییس جمهوری و شماری از اعضای كابینه در مجلس مطرح شد، گفت: ما و كمیسیون‌ها كار خودمان را انجام می‌دهیم اگر برای آخر نرسیدیم این پیشنهاد مورد توجه قرار می‌گیرد.

علی لاریجانی تصریح كرد: الان فرصت هست، مطابق آئین‌نامه، ۱۰ روز نمایندگان می‌توانند پیشنهاد دهند و ۱۵ روز هم كمیسیون ‌ها می‌توانند بودجه را بررسی كنند. البته چون انتخابات است و یك مدت مجلس تعطیل است، كمی مشكل خواهیم داشت اما بعداً برای آن فكری خواهیم كرد.

**نایب رییس كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در صحن علنی پیشنهاد جالب توجهی را مطرح كرد.

هادی قوامی كه در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی و ماده ۲۱۵ آیین‌نامه داخلی مجلس سخن می گفت، افزود: پیشنهاد من این است كه برای حل یكباره این مساله مطابق تجربه سایر كشورها عمل كرده و بودجه را به صورت دو ساله تصویب كنیم.

وی خاطرنشان كرد: تاخیر در ارائه لایحه بودجه یك بحث تاریخی شده كه مربوط به این دولت نیست و در دولت‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم.

** جلسه علنی امروز ساعت 12 پایان یافت. علی لاریجانی، رییس مجلس در پایان این جلسه اعلام كرد: جلسه بعدی یكشنبه 16 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

سیام**9121**9132**2026





:: برچسب‌ها: سرگرمی , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: